23 Mayıs 2017 Salı

Mektup Arkadaşlığı, En Çok Sorulan Sorular...

Selam herkese!
Bugün en sevdiğim hobilerimden biri olan "Mektup Arkadaşlığı" hakkında konuşacağız.


Mektup Arkadaşı Nereden Bulabiliriz?

En son gönderdiğim mektup.
Aslında her yerden bulabiliriz. Bana göre bunun için tek bir yer yok. İlk mektup arkadaşımı Instagram üzerinden bulmuştum. (İlk mektubumu da 1 Kasım 2014'te göndermişim.)   #mektuparkadaşı #mektuparkadasi #mektuparkadaşlığı #penpalwanted #penpalneeded gibi etiketlerde gönderi paylaşanlara sormuştum. İlk mektup arkadaşım -daha doğrusu biz mektup ablası diyorduk çünkü benden büyüktü- Simanur Abla idi. Kendisi çok çok tatlı biri. Onunla mektuplaşmaya devam etmiyoruz maalesef, benim isteğimle -sınav zamanlarımdaydı sanırsam- mektuplaşmayı bıraktık. 
Instagram'da etiketler dışında başka yollar da var tabii ki. Mektup arkadaşı arayan biri profilinde bununla ilgili fotoğraf paylaşabilir ya da biyografi kısmında mektup arkadaşı aradığını belirtebilir. Siz de bu yolla mektup arkadaşı edinebilirsiniz. :) Veya siz de profilinizde paylaşabilir, biyografinize yazabilirsiniz. Bunlardan haberdar olabilmek için mektup arkadaşlığı için özel oluşturulmuş hesapları takip etmenizi öneririm. -Ben gibi ahauahdjfkdsn-
Sonuncusu da mektup arkadaşı bulabilmeniz için kolaylık sağlayan instagram hesapları. Hesaba birçok kişi kendini tanıtan yazı gönderiyor, hesap da bunu yayınlıyor. Siz de aynı şekilde kendinizi tanıtıp gönderebilirsiniz. Kesinlikle işinizi kolaylaştırır. (Hesaplara göz attığınızda az çok nasıl işlediğini anlayabilirsiniz. :) ) Bu hesaplardan birkaç tanesi:


Sonrasında kullandığım yol Facebook. Aslında Facebook'ta da mektup arkadaşlığı için özel gruplar var. Bunlara da katılıp mektup arkadaşı bulabilirsiniz ama ben kendi arkadaşlarımın bulunduğu bir gruba bu konudan bahsetmiştim. Bu sayede yine Türkiye'nin birçok yerinden mektup arkadaşı edinmiş oldum.

Son olarak ise mektuplaşma sitelerini duymuştum. Daha önce hiçbirini deneyimlemedim maalesef o yüzden bir şey söyleyemeyeceğim.

Mektubun içine neler koyabiliriz?

Bunları madde madde sıralasam da siz aklınıza gelen her şeyi (tabii ki mektuba sığacak, zarar görmeyecek bir şey) koyabilirsiniz. Bu konuyla ilgili ayrı bir yazı yazmak istiyorum bu yüzden özet geçmiş gibi olacak.
En son gönderdiğim paketin içindekiler.
(Aslında bu bir kutu, yani kargo olarak
gönderdim ama fikir olsun diye sizinle paylaşıyorum.)

  • Tabii ki uzuuuuuunca bir mektup. 
  • Sticker, washi sample, minik süsler, bantlar, kartpostallar, zarflar (kısaca kırtasiye ürünleri)
  • Bulunduğunuz ülkenin çayı, kahvesi, minik atıştırmalıkları
  • El yapımı eşyalar (defterler, kitap ayraçları gibi)
  • Minik hediyeler (Anahtarlık, cüzdan, rozet gibi)
  • ...
Ben şimdilik aklıma gelenleri yazdım ama içine koyduğunuz her şey sizin ve karşınızdaki kişinin zevkine kalmış. :) Milyonlarca fikir çıkabilir ortaya, bunlar sadece birkaçı.💖




Mektubu nereden, ne kadara gönderiyoruz?
  • Mektupları PTT'den gönderiyoruz. İlk mektubumu göndermeye gittiğimde PTT'ye gidip görevliye "Mektup göndermek istiyorum." demiştim. Beni yönlendirmişti. Siz de nereden göndereceğinizi bilmiyorsanız görevliye sorun yardımcı oluyorlar. (Bu çok gereksiz bir detay oldu ama neyse.) 
  • Mektup fiyatları için PTT'nin bir listesi var, oradan aldığım ekran resmini bırakıyorum. :) 
Ben genelde kayıtsız göndersem de, kayıtlı her zaman daha güvenlidir.

  • Kayıtsız mektuplar genelde 2 haftada mektup arkadaşınıza ulaşmış oluyor. Ama tabii ki bu sadece ortalama bir süre. 9 haftada İzmir'den İstanbul'a giden mektubum da oldu, 1 haftada Türkiye'den başka bir ülkeye giden mektubum da. O yüzden kesin bir şey söyleyemiyorum.



Bana en çok sorulan sorular bunlardı. Aklınızda soru işareti kaldıysa yorum olarak bekliyorum. :D 
Okuduğunuz için çok teşekkür ederiiiim.
Yeni yazıda görüşmek üzere!!!

|Beste|

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder